شهید حسینعلی امیری

اطلاعات و وصیتنامه شهید امیری

وصفی زیبا از شهید امیری

سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۲۵ ق.ظ

در سال 1342 آنگاه که نبض سرخ انقلاب در عرصه های قیامی خونین ،سبز می طپید و نهال نوپای انقلاب در سایه سار دستان مهرگستر پیر تاریخ نضج می گرفت ،در اردکان فارس نوزادی متولد شد تا جزء یاران کوچکسال رهبرش باشد و در براندازی بساط دژخیمان زمان با دیگر گلگون کفنان دیار عشق همراه وهمصدا شود .

او را حسینعلی نامیدند تا رهرو راستین سالار شهیدان کربلا باشد و چون مولایش حسین (ع) سرو تن را قربانی راه حق و حقیقت کند . حسین از همان اوان کودکی انس و الفتی خاص با قرآن داشت و در مجالس دینی و مذهبی با لحنی زیبا و دلنشین به تلاوت قرآن و دعا می پرداخت .

او تحصیلات خود را تا پایان مقطع متوسطه ادامه داد و این دوره از تحصیل را با دریافت مدرک دیپلم تجربی به پایان رسانید. آن عزیز همزمان با درس ومدرسه به دریای خروشان انقلاب پیوست و با مشتهای گره کرده و فریاد الله اکبر به مقابله با مزدوران جلاد رژیم شاه پرداخت .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از فراغت از تحصیل به عضویت سپاه پاسداران د رآمد و در این کسوت مقدس به پاسداری از کیان و شرف اسلامی ملت مسلمان ایران پرداخت . این رهرو راستین علاوه بر رعایت موازین شرعی و پایبندی به مسائل مذهبی ، در زمینه هنر خطاطی ، ورزشی و نقشه کشی ساختمان نیز از تبحر بالایی برخوردار بود . او با حضور چشمگیر و فعال در عملیت والفجر 1 و عملیات غرور آفرین والفجر 8با بر عهده گرفتن مسئولیت گردان هدایت آتش ،حماسه هائی بیادماندنی از خویش بیادگار گذاشت وسرانجام پس از سالها مجاهده و مبارزه در عملیات کربلای 5 در تاریخ 24/10/65 با بر عهده داشتن معاونت گردان پشتیبانی لشکر 19 فجر بر اثر اصابت ترکش در خاک خونین شلمچه درلجه ی غوطه خورد و کربلا کربلا گویان از غربت خاک به آشیانه قدسی افلاک پر کشید .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۲۱
حسین امیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی